31 Ocak 2013 Perşembe

Marka ve Marka Stratejisi

Marka üretici veya satıcıların malını tanıtan onu başkalarının mallarından ayırmaya yarayan isim, terim, sembol, şekil veya bunların bileşimidir. Marka geniş kapsamda bir terimdir ve malı belirleyen birçok markanın kapsamına girer. Örneğin büro mobilyaları üreten bir firma isek piyasaya sunacağımız toplantı masalarının farklılığını sağlayan en önemli şey etiketi yani markasıdır. Marka adı markadan daha dar kapsamlı olup markanın sözle söylenebilen kısmıdır. Marka sembolü ise markanın gözle görülebilen ama sözle söylenemeyen kısmıdır. Marka sicile kaydedildiğinde diğer bir deyişle tescil edildiğinde yasallaşır ve yasal karuma sağlar. Markanın tüketiciler açısından başlıca faydaları şöyledir.

1) Malın tanınmasını sağlar.
2) Kalite açısından güven unsuru olur.
3) Mal hakkında bilgi verir.
4) Tüketiciye koruma imkanı verir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder