18 Haziran 2013 Salı

Araştırma Tipleri

Pazarlama araştırmaları iki şekilde yapılabilir bunlar;


  1. Kantitatif Araştırmalar
  2. Kalitatif Araştırmalar
Kantitatif Araştırma çeşitlerini inceleyecek olursak bunlarda kendi içlerinde şu şekilde ayrılır:


  1. Yüzyüze Görüşme: Anketörlerin basılı bir soru formu yardımıyla gerçekleştirdikleri ve anketteki soruları deneklerin cevaplarına göre yanıtlandırdığı araştırmalardır.Yüzyüze gerçekleştirilir. Sonuçları istatistiki olarak değerlendirilebilir.
  2. CAPI: Anketörlerin bilgisayar yardımıyla gerçekleştirdikleri ve bilgisayar ekranında çıkan soruları deneklerin cevaplarına göre yanıtlandırdığı araştırmalardır.Yüzyüze gerçekleştirilir. Sonuçları istatistiki olarak değerlendirilebilir.
  3. CATI: Anketörlerin telefonda gerçekleştirdikleri ve bilgisayar ekranında çıkan soruları deneklerin cevaplarına göre yanıtlandırdığı araştırmalardır.Telefonla gerçekleştirilir. Sonuçları istatistiki olarak değerlendirilebilir.
  4. Omnibus Çalışmalar: Yüz yüze görüşe yöntemiyle gerçekleştirilir.Birden fazla firma sorularıyla ankete katılırlar. Genelde Türkiye temsili bir kitleye gidilir.Sonuçta her firma sorduğu sorunun raporunu alır.

Kalitatif araştırmalarda şöyle sıralanabilir:


  1. Derinlemesine Görüşme: Sadece bir denek ile görüşme gerşekleştirilir. Deneyimli bir araştırmacı tarafından sorular sorulur ve deneğin iç motivlerine, düşüncelerine inmeye çalışılır.Sonuçlar istatistiki olarak değerlendirilemez
  2. Fokus Gruplar : Çeşitli kriterlere göre seçilmiş 6-8 kişilik gruplardır. Grupların homojen olması gerekir .Araştırılacak konu moderatör yardımıyla gruba tartıştırılır. Sonuçlar istatistiki olarak değerlendirilemez.

Anka ofis mobilyaları her büro mobilyalarısı üretiminde bu safhaları dikkate alarak siz değerli müşterilerimize ürünlerini ulaştırmaktadır. İhtiyacınız olan tüm ürünler ( toplantı masaları, yönetici masaları vs) büyük titizlikle üretilip sizlerin beğenisine sunulmaktadır.


212 640 24 32
212 640 24 94

ankaofis@ankaofis.net
www.ankaofis.net

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder