10 Ekim 2013 Perşembe

Yönetim Süreci/Fonksiyonları

Yönetim sürecinin aşamalarını oluşturan faaliyet grupları yönetim fonksiyonunun alt fonksiyonlarıdır. Bunlar aslında yönetici ne yapar sorusunun cevabı olarak kategorik bir biçimde yöneticinin görevlerinin neler olduğunu göstermektedir.


Yönetim; uzman yazarlarca değişik yönleri ön plana çıkarılarak az çok farklı şekillerde tanımlanmaktadır. Ama birçok tanımın önemli ortak yanı, yönetimi birtakım faaliyetlerden oluşan bir süreç olarak ele almaları ve ortak amaca ulaşma yolunda işbirliğidir.

İşletmelerin devamlılıpı, iş kolaylığı ve hızı için kategorize edilmeleri gerekir. Nasıl ki biz yazılarımızda bile ofis mobilyaları/büro mobilyaları ürünlerini personel masaları, toplantı masaları, yönetici masaları vs gibi ayrı ayrı inceliyorsak ki bu düzen ve sistem içinde bilgili birer yazı elde etmek içindir. İşletmelerin örgütleniş biçimi de böyle olmalıdır. Yönetim tek elden değil, iş tanımlarına uygun, uzman kişilerin kontrolünde ilerlemelidir. Bu işletmenin amaçalrına ulaşabilmek için izleyeceği kestime bir yol olabilri.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder